Havne og vand

Havne og vand i København og omegn
24 Pins8 Følgere
Fototuren gik til Havneholmen, som ligger lige overfor det gamle Sojakageområde som idag er en blomstrende bydel. De 2 bydele er forbundet via en flot cykel og gangbro, og turen over tager ikke mere end et par minutter på gå ben. En sjov detalje, er de mange låse (Kærlighedslåse) der er sat fast på broen. #Havneholmen #Fisketorvet

Kastrup Broforening. For et par år siden kørte jeg ad Amager strandvej, og besøgte bla. Kastrup havn. Idag var turen så kommet til Kastrup Broforening, som ligger efter Den Blå Planet, – inden lufthavnen. Da jeg kom frem, så jeg straks at indgangen var delt i 2, hvoraf den ene vej gik ind til Kastrup “gamle” lystbådehavn med kajakklub osv. Her var jeg selvf. også inde og tage billeder.. #Kastrup #Kastrupbroforening #Broforening

Fiskerihavnen. Hvis man en dag skulle have lyst til en omgang nostalgi, så smut en tur ud i Nordhavnens vestlige spids. Herude kan man finde Fiskerihavnen, som frem til 1995 lå i Skude-havnen. Det er et rendyrket Klondike som har fået lov til at leve sin egen isolerede tilværelse på godt og ondt... #Fiskerihavnen #Nordhavnen

Broerne sløjfes. Langebro, Knippelsbro og Sjællandsbroen er fra 2015 en saga blot. Det som ingen havde regnet med ville ske, er desværre gået hen og blevet en realitet, via et knebent flertal i folketinget... #Broerne

For nogle uger siden skrev jeg om Kastrup broforening, da jeg havde været en tur ude af Amager strandvej for at se på den “gamle” Kastrup lystbådehavn. Jeg var lettere forvirret over plankeværket imellem Kastrup Broforening og lystbådehavnen, da de deler indkørsel. Bedre blev det ikke da jeg googlede Kastrup lystbådehavn, og kom ind på en hjemmeside med Kastrup “ny” lystbådehavn?.. #Kastrup #Lystbådehavn #Kastruplystbådehavn

Havnevigen 2014. Ca. samme tid som nu, sidste år,- var jeg en tur ude for enden af Islands Brygge, for at se på ny byggeriet Havnevigen. Dengang var jeg meget imponeret over hvor hurtigt et sådan projekt skyder i vejret. Nu her et års tid senere, smuttede jeg forbi igen, og hold da ferie hvor der er sket meget på et år. Der er skudt adskillige store runde bygninger op ved siden af de lavere bygninger jeg omtalte sidst... #Havnevigen #Islandsbrygge

Husbåden Idun. På en mine gåture til Amager strand, gik jeg og min kammerat ud ved det gamle Helgoland, hvor der ligger en husbåd ulovligt. Jeg havde ikke set den før, selvom den skulle have ligget der i et par år efterhånden.  Der har været en del skriverier omkring båden, og... #Idun #Husbåd

Husbåden Idun. På en mine gåture til Amager strand, gik jeg og min kammerat ud ved det gamle Helgoland, hvor der ligger en husbåd ulovligt. Jeg havde ikke set den før, selvom den skulle have ligget der i et par år efterhånden. Der har været en del skriverier omkring båden, og... #Idun #Husbåd