Pinterest • Hele verdens idékatalog

Udforsk disse idéer og meget mere!

Så gik turen endnu en gang til Christianshavn. Denne gang gik jeg hele turen langs kanalen, fra indløbet tæt ved Langebro, til det andet indløb langt ude, overfor langelinie.. #Christianshavn #Kanal #Christianshavnskanal

For nogle uger siden skrev jeg om Kastrup broforening, da jeg havde været en tur ude af Amager strandvej for at se på den “gamle” Kastrup lystbådehavn. Jeg var lettere forvirret over plankeværket imellem Kastrup Broforening og lystbådehavnen, da de deler indkørsel. Bedre blev det ikke da jeg googlede Kastrup lystbådehavn, og kom ind på en hjemmeside med Kastrup “ny” lystbådehavn?.. #Kastrup #Lystbådehavn #Kastruplystbådehavn

Lynetten og Refshaleøen. Meningen var at jeg skulle have været en tur på orlogsmuseet på Christianshavn, men da jeg stod foran deres indgang, så viste sig at de havde lukket mandag :-(  Jeg kunne ikke overskue at køre hjem da vejret var super, så istedet kørte jeg atter omkring Holmen. Denne gang ville jeg længere ud på øen, så jeg besluttede mig for at tage ud og se Lynettens lystbådehavn.. #Lynetten #Refshaleøen

Lynetten og Refshaleøen. Meningen var at jeg skulle have været en tur på orlogsmuseet på Christianshavn, men da jeg stod foran deres indgang, så viste sig at de havde lukket mandag :-( Jeg kunne ikke overskue at køre hjem da vejret var super, så istedet kørte jeg atter omkring Holmen. Denne gang ville jeg længere ud på øen, så jeg besluttede mig for at tage ud og se Lynettens lystbådehavn.. #Lynetten #Refshaleøen

Bådtur i Københavns havn. Jeg dukkede op ved kulturhuset på Bryggen, og klokken var ca. halv 2. Båden skulle sejle kl. 2, så der var omtrent en halv times tid jeg skulle brænde af forinden.  Heldigvis var der en leben på kajen, med loppemarked og en hulens masse mennesker. Jeg satte mig på en... #Bådtur #Københavnshavn #Havn

Bådtur i Københavns havn. Jeg dukkede op ved kulturhuset på Bryggen, og klokken var ca. halv 2. Båden skulle sejle kl. 2, så der var omtrent en halv times tid jeg skulle brænde af forinden. Heldigvis var der en leben på kajen, med loppemarked og en hulens masse mennesker. Jeg satte mig på en... #Bådtur #Københavnshavn #Havn

Det dejlige efterårsvejr gør, at jeg er nødt til at komme lidt ud og få kigget på nogle af de foto hængepartier, som der til stadighed er derude i det Københavnske landskab. Papirøen har jeg gået og skævet overtil, når jeg eksempelvis er i Nyhavn, på Holmen, eller som for 14 dage siden, -ude at sejle i Københavns havn... #Papirøen #Holmen #Christianshavn

Havnevigen 2014. Ca. samme tid som nu, sidste år,- var jeg en tur ude for enden af Islands Brygge, for at se på ny byggeriet Havnevigen. Dengang var jeg meget imponeret over hvor hurtigt et sådan projekt skyder i vejret. Nu her et års tid senere, smuttede jeg forbi igen, og hold da ferie hvor der er sket meget på et år. Der er skudt adskillige store runde bygninger op ved siden af de lavere bygninger jeg omtalte sidst... #Havnevigen #Islandsbrygge

Den nye “cykelslange” ved Havneholmen og Fisketorvet er allerede blevet et hit, for de mange cyklister der hver dag pendler imellem indre by og Islands Brygge. Der er en lind strøm af cykelaktivitet på broen, selv i en ferietid som nu. Når først sommerferien er overstået, og folk så småt starter op på deres jobs, så forudser jeg, at rigtig mange kommer til at benytte broen.. #Cykelslange #Havneholmen #Fisketorvet

Hvis man som jeg kommer meget i den indre by og omkring Nyhavn, så kan man ikke undgå at bemærke den nye bro der er ved at blive bygget, og som skal binde Nyhavn sammen med Christianshavn. Broen er en ud af 3 nye cykel og gangbroer der bliver bygget for at lette trafikken imellem Christianshavn (Amager) og den indre by.. #Broer #Nyhavnsbroen #Inderhavnsbroen

Sankt Hans 2011 på Islands brygge. Vejrguderne var med os i år. Tidligere på dagen så vejret ikke alt for sjovt ud, men ud på aftenen klarede det heldigvis op, så Brygge beboerne kunne holde Sankt Hans på havnen.. #Islandsbrygge #Bryggen #Sankthans

Enghave Brygge er et sted som jeg i mange år har gået og skulet over til, fra min ture langs kajen på Islands Brygge. Jeg kender jo udmærket H.C.Ørstedværket mv. men har aldrig rigtig taget mig sammen til at besøge området. Forleden dag var jeg i Sydhavnen, og valgte at smutte en tur derud med mit kamera. #Enghavebrygge

I år endte jeg op med at komme forbi Kulturhavnen 2 gange. Fredagen har jeg skrevet om her  Det var slet ikke meningen at vi endte op på Bryggen igen, da lørdagen skulle have været brugt på bla. at se noget faldskærmsudspring over Peblingesøerne. Som fortalt tidligere, så vi ingenting, selvom vi sad i en rund tid og ventede på springerne. #Kulturhavn #Islandsbrygge #Bryggen

I år endte jeg op med at komme forbi Kulturhavnen 2 gange. Fredagen har jeg skrevet om her Det var slet ikke meningen at vi endte op på Bryggen igen, da lørdagen skulle have været brugt på bla. at se noget faldskærmsudspring over Peblingesøerne. Som fortalt tidligere, så vi ingenting, selvom vi sad i en rund tid og ventede på springerne. #Kulturhavn #Islandsbrygge #Bryggen

Når vi får foræret en solskindag her midt i en ellers kold og blæsende vintermåned, så er det om at gribe chancen. Jeg greb mit Nikon 200 med 28-105 optik monteret, og begyndte at gå imod amager strand. Jeg startede ud med at skrå igennem vores lokale kirkegård, og kom ud på Kastrupvej tæt ved Italiensvej.. #Amagerstrand

Islands Brygges Lokalhistoriske forening og arkivs togvogn på havnekajen ved Islands brygge.. #Islandsbrygge #Bryggen #Lokalarkiv #Togvogn

I rigtig mange år har jeg gået igennem Eberts villaby, på vej til træning. Jeg bor kun et stenkast fra den den lille enklave, der kliner sig inde imellem Englandsvej, Amagerbrogade og et par sideveje. #Ebertsvillaby #Ebert

Ved slusen. Ved slusen, er en lille vej der går fra lossepladsvej til stigbordene ved sjællandsbroen. Som ung var jeg ofte ude ved slusen for at se på lystfiskerne der hev hornfisk i land. Der var så vidt jeg ved, et par gange om året hvor hornfisken gik igennem slusen, og de dage kunne man næsten stikke en hånd i vandet og trække fisk op.. #Slusen #Sluse #Sjællandsbroen

På modsatte side af Islands brygge sker der i disse dage nogle meget interessante ting. Kalvebod brygge har i flere år været et trøsteløst sted med meget lidt liv, og stedet har været domineret af ny opførte hoteller og kontorbygninger på strækningen fra Langebro til Fisketorvet, og den smule liv der førhen var i form af skibe og godstrafik, er en saga blot.. #Kalvebodbrygge #Kalvebod #Kalvebodbølge